Logo
phone   spliter   telegram 
سخن روز : بعضی‌‌ها آنقدر فقیر هستند که تنها چیزی که دارند پول است
جمعه 31 فروردین 3

خبر: کارخانه سیمان یاسوج مشکل زیست‌محیطی ندارد

به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به همراه جمعی از مدیران این استان ازجمله رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از واحد تولید یاسوران بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که آیا استقرار واحدهای تولید بتن همانند یاسوران در محدوده شهر و در کنار بافت مسکونی ازنظر زیست‌محیطی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: این واحدها هیچ‌گونه تهدیدی برای محیط‌زیست و زندگی محسوب نمی‌شوند.

مدیرکل محیط‌زیست استان گفت: این واحدها به‌صورت مستمر کنترل می‌شوند و همچنین چنین واحدهایی مانند یاسوران کد خدماتی دارند و می‌توانند در این محدوده فعالیت کنند.

وی سپس در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا کارخانه سیمان یاسوج از نظر زیست‌محیطی مشکلی برای مردم منطقه دشت‌روم ایجاد می‌کند، اظهار کرد: این واحد 24 ساعته کنترل می‌شود و هیچ مشکلی برای محیط‌زیست منطقه ایجاد نمی‌کند و همه جوانب زیست‌محیطی را به بهترین وجه ممکن رعایت می‌کنند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه هر واحد تولیدی که باعث آلودگی در استان شوند توسط محیط‌زیست با آن‌ها برخورد می‌شود تصریح کرد: پس از بررسی‌ها از هر واحد تولیدی درصورتی‌که مشکلی داشته باشند تنها 14 روز مهلت ‌دارند که مشکل را برطرف کنند در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص کیفیت سیمان یاسوج از مسئولان شرکت یاسوران سؤالاتی پرسید که مدیران این واحد تولیدی بر کیفیت سیمان یاسوج صحه گذاشتند.

همچنین یکی از مشکلات این واحد تولیدی در خصوص تهیه ماسه موردنیاز بود که از مسئولان استان خواستار اندیشیدن تمهیداتی شدند تا بتوانند به‌صورت مستقیم از معادن برداشت داشته باشند.